Flashback

Flashback är bland de sämsta ställena om man vill diskutera med folk som kan nyansera. Där spyr man ur sig sitt hat. "Människor söker svartvita lösningar på komplicerade/grå problem" är ett citat som kommer för mig igen. Ja vad gör jag då där? Jag är ju en sån person som man fördömer, batikhäxa, miljömupp, veganterrorist, klimakteriekärring, feminist/vänsterextremist, godhetsknarkare, ja till och med "landsförrädare" eftersom jag röstat på S och V och anses medskyldig till att Sverige ser ut som det gör. Dessutom har jag hamnat utanför arbetsmarknaden vilket gör mig till en vidrig bidragsparasit. 


Skoltidens mobbning hänger till viss del kvar, men då hade jag inte möjlighet att vare sig försvara mig eller slippa undan. 


Läste nu ikväll en kommentar till en annan kvinna som blivit mobbad som barn:
"Barn som mobbas i skolan får trauman på samma nivå som barn som utsatts för systematiska övergrepp/vuxit upp med krig och våld. Begriper inte de som idag är föräldrar det så kanske deras barns terror också bagatelliseras."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

vill inte glömma

Dumpad

Medberoende